Opóźniony samolot

Kto podróżował z pomocą linii lotniczych, ten wie, że jest to najszybszy sposób na dostanie się w nawet najbardziej oddalone zakątki świata. Zna też plusy latania – komfort, oszczędność czasu, to także najbezpieczniejszy środek transportu. Jednak czasem pojawiają się przeciwności, które przysłaniają nawet największe korzyści z takiego sposobu podróżowania – opóźniony lub odwołany lot.

Komunikacja z przedstawicielami linii lotniczych nie zawsze jest wzorowa, szczególnie w kryzysowych sytuacjach, warto więc znać swoje prawa i się o nie upomnieć. Te regulacje dotyczą tylko lotnisk i przewoźników europejskich. Linie lotnicze wiedzą, że nie każdy orientuje się w obowiązujących przepisach.

Przewoźnicy, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, powinni wynagrodzić pasażerom opóźnienia. Kwoty odszkodowań wynoszą od 250 do nawet 600 euro. Wszystko oczywiście zależy od długości lotu oraz czasu opóźnienia. Linie lotnicze nie wykazują jednak nadmiernych chęci w informowaniu klientów o przysługującym im prawie. Ważne jest więc, aby zachować wszelkie potwierdzenia odbytego lotu, aby później móc złożyć reklamację i uzyskać rekompensatę.

Kiedy przysługuje odszkodowanie za opóźnienie wylotu?

Jakich opóźnień i lotów dotyczą odszkodowania, uwzględnione w europejskich przepisach? Przede wszystkim rozporządzenie ma zastosowanie tylko do przestrzeni powietrznej UE i obowiązuje na wszystkie loty z lotnisk UE, Norwegii, Szwajcarii lub na Islandię albo na loty z krajów trzecich, do tych krajów, jeżeli przewoźnik zarejestrowany jest w UE, Norwegii, Szwajcarii lub Islandii. W innych przypadkach obowiązuje Konwencja Montrealska, która przewiduje uzyskanie odszkodowania tylko w przypadku, gdy opóźnienie spowoduje utratę opłaconej i nie podlegającej zwrotowi rezerwacji. Wracając jednak do europejskich przepisów – kwota odszkodowania jest uzależniona od długości trasy.

Są oczywiście sytuacje, w których przewoźnik nie odpowiada za przesunięcie czasu wylotu. Dotyczy to złych warunków pogodowych, zamknięcia przestrzeni powietrznej bądź strajków pracowniczych, ale tylko wtedy, gdy nie są to pracownicy linii lotniczych. Odszkodowanie przysługuje Ci wtedy, gdy to z winy przewoźnika nastąpiło opóźnienie.

W pojedynkę czasem ciężko wygrać z linią lotniczą, która z powodu dodatkowych kosztów nie jest skora do wypłacania należnego odszkodowania. Nie każdy ma zaplecze prawników i specjalistów, z którego może skorzystać. A przynajmniej tak większość pasażerów sądzi.

Kancelaria Prawna Guzicki & Orzechowski z sukcesem pomaga pasażerom szybko i sprawnie uzyskać należną rekompensatę.

Potrzebujesz naszej pomocy?
Dlaczego wybrać nas?
Jeżeli wypłacone odszkodowanie jest zbyt niskie - padłeś ofiarą Towarzystw ubezpieczeniowych
98%
zadowolonych klientów
96%
Wygranych spraw
91%
odzyskanych odszkodowań
kontakt z nami
Masz pytania? Napisz lub zadzwoń do nas
Formularz kontaktowy
Siedziba
Dąbrowskiego 7/1
64-100 Leszno
Telefon
697 925 849